Domaci solarni energetika...

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Leden 11 13:57:32 CET 2013

Pánové,

pozoruji, že se tu poslední dobou zase docela rozmáhají diskuse o
různých domácích instalacích solárních panelů... V této souvislosti se
chci zeptat na pár věcí:

Děláte to pro:

1) dobrý pocit

2) snahu si něco nového "osahat"

3) výdělek nějakých peněz dodávkami do sítě

4) energetickou soběstačnost

5) něco jiného

Důvody 1 a 2 bych naprosto chápal, 3 už méně (resp. snahu o zisk ano,
nikoliv ale zhovadile nastavenou "legislativou"), 4 chápu zcela, ale
připadá mi, že (nejen) ekonomicky je to v současné době a tuzemských
podmínkách stále nesmysl. 5 nerozebírám, může pod tím být cokoliv.

K bodu 4 (jinými slovy ostrovní systém): nepočítal jsem konkrétně, už to
dříve tady a jinde udělali jiní. Připadá mi ale i selským rozumem, že
pokud budu uvažovat o nějakém rozumném výkonu systému (použitelném
alespoň na svícení apod. a to celoročně), tak se dostávám do oblasti
vysokých počátečních nákladů nejen na panely a související regulaci, ale
především na to, kde budu energii skladovat (akumulátory), K tomu
účinnost celého systému, životnost aku (ale i ostatních prvků)....

Nepovažuju přitom za reálné úplné odpojení od sítě (bohužel), takže je
zřejmé, že stejně budou probíhat "stálé platby" apod. + určitá spotřeba
obvyklému dodavateli elektřiny.

Jak to tedy je?

Prosím ev. podložit ukázkovými reálnými čísly, flame to být nemá, snažím
se dobrat nějakého názoru prostřednictvím konkrétních zkušeností.

Díky

---
Jirka