Osazovani QFN?

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Čtvrtek Leden 10 15:47:41 CET 2013

Jak osazujete sucastky v QFN pouzdrech?
Dnes jsem vymemoval soucastku v pouzdre QFN32 5x5mm a byl to porod.
Mam horkovzduch i predehrev, sundani vadne nebyl problem, problem bylo
vystredeni nove.
At jsem delal co jsem delal tak nova soucastka ne a ne sama vplavat na
spravne misto.
Postup.
1, Sundat starou
2. Ocistit a pajecim perem prejet pajeci plosky
3. Nanest Flux v tomto pripade Amtech RMA223
4. Priblizne placnu soucastku
5. Predehrev mam na 130C, foukam 265-270C min prutok
6. Cekam,ze az cin roztaje tak soucastka vplave na plosky a finito
Realita, nez roztal cin na thermal padu pod pouzdrem byl veskery flux na
pajecich ploskach v cudu a soucastka se ani nehla

Co delam blbe?

Nakonec jsem soucastku vystredil rucne, zabralo to 20minut i s 10dB
zesilovacem na ocich to je spatne videt o klepani rukou nemluve. Po
vystredeni soucastku pritlacil pinzetou prefoukl, buhuzel z 32pinu se 5
nechytlo. Dalsich 15minut jsem kolem toho sasil s pajecim perem.
Nakonec snad uspech, tedy pokud se soucastka behem toho trapeni neupekla,
zatim nemohu otestovat.
V kazdem pripade nevim proc to byl takovy porod, kdyz tady pan to osadi
pomalu horkym hrebikem za 60s.
http://www.youtube.com/watch?v=d-f-SBC0GrU

Hutta