planzeta pro LED Oslon square - proc je uprostred obdelnik preruseny

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Úterý Leden 8 22:21:48 CET 2013

Pro pady pod obvody se toto v sablonach dela bezne, vyrobci to v DS
casto predepisuji stejne jako Osram pro tuto LEDku. Doporucuji toto
dodrzet, tento motiv pujde v nerezove laserem rezane planzete bez
problemu vyrobit. Nevim v kterem programu budete desku a sablonu kreslit
ale treba v Eagle musite v knihovne u tohoto padu vypnout automaticke
generovani vrstvy pasty (Cream) a nakreslit si motiv v teto vrstve (musi
byt ze stejne strany jako pad) rucne. Gerber bude mit ostatni pady
generovane podle pravidel v DRC ale tento bude presne tak jak jej
nakreslite.

> Proč?

Presny mechanizmus mi byl pred casem vysvetlen ale ke sve hanbe si jej
nepamatuji tak, abych jej byl schopen popsat. Jde o to, aby se
prebytecny cin neroztekl i pod pady a nezpusobil zkrat, velmi "prijemny"
u QFN pouzder. Vsimnete si, ze ve vykresu jsou otvory v sablone o 0.1 -
0.2mm mensi nez pady, to je take kvuli rozliti cinu.

> Dokáže se tam cín rozlít aby se teplo přenášelo opravdu z celé
> plochy?

Ano.

Pavel