OT: Excel vs. Calc

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Úterý Leden 8 21:43:45 CET 2013

Sice je to uz stare vlakno ale protoze to byl dotaz na muj prispevek mel
bych odpovedet. Bohuzel sotva se dostavam ke cteni, natoz k odpovedim...

> Muzete mi prosim rict v cem jsou ty rozdily?

Prvni a dost zasadni je ovladani, to co ma MS Office mi nijak k srdci
neprirostlo a neni to tim, ze bych byl moc konzervativni.

LO, stejne jako vetsina takzvanych alternativnich softu, je dnes pekny
moloch ale pripada mi, ze je rychlejsi. MSO mam v praci na mnohem
rychlejsim kompu nez LO doma ale jeho obcasne reakce jsou pomale,
podobne jsem to pozoroval i na kompu kolegu. LO reaguji rychleji, jedine
co je opravdu vyrazne pomalejsi jsou grafy v Calcu. Sice uz to neni
takova tragedie jako ve starych verzich OO ale pomalejsi to stale je.

Pak je tam spousta drobnosti. Jedna za vsechny, ktera me ted napada je,
pokud v Calcu kopirujete cely sheet tak jej rovnou muzete i prejmenovat
coz v Excelu musite udelat v dalsim kroku.

Kompatibilita krome maker je na vysoke urovni, LO umi otevrit i ulozit
data v Office Open XML a MSO umi zase pracovat s ODF. Neni to 100%,
vsichni vime jak MS dodrzuje standardy vcetne svych a chyby budou asi i
u druhe strany.

> Jaka je tam moznost pouzivani maker

Uz na to odpovedel (poslal odkazy) Jirka. Oboji ma nejaka makra ale
kompatibilita je minimalni. Je je prakticky nepouzivam takze zkusenosti
temer nemam. Nicmene pokud potrebujte makra z MSO tak o zmene neuvazujte.

Pavel