optické vlákno

Úterý Leden 8 14:26:57 CET 2013

Když už lepit, tak něčím co má zhruba stejný index lomu jako to vlákno a
pouzdro ledky a hlavně něčím průhledným. Elchemco má na tohle různé
speciální hmoty.
Asi bych nic nevrtal, nefrézoval, ale vzal 3 nebo 5mm ledku (podle
průměru toho kabílku), omotal pohliníkovanou samolepkou. Do této ruličky
vložit konec kabelu a zalít. Jinak bacha na ztráty světla. Když jsme
dělali tyto hodiny http://piknymburk.cz/podhod.html ručičky jsou složené
z obdélníkových ledek cca 5x2mm a ty ledky jsou dost vysoké. Když jsem
na bok nalepil černou pásku aby to nesvítilo na sousední segmenty,
nesvítilo to ani dopředu. Normálně na tom boku vznilá totální odraz na
rozhraní plast-vzduch a ten jsem zlikvidoval - pouzdro přestalo fungovat
jako světlovod. S hliníkovou samolepkou to fungovalo perfektně.
Anděl