OT ... a ani Lin nie je proste zahad...

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Leden 7 23:19:59 CET 2013

Toto vsetko je fajn, lenze moja zakladna pointa bola, ze zle sa stalo uz pri pisani implementacie ext2. Nemal by byt dovod pustat fsck ak nedoslo k havarii (ani neviem, ci by bez nejakych prepinacov to fsck vobec tie adresare poskracoval a najma pouvolnoval inody).

Mimochodom, ASUS zaplatil za ten Xandros a nie nadarmo, od vanilla debianu je to ocividne hodne daleko - chodilo to aj v tom 2GB modeli, a je tam aj firefox aj thunderbird aj openoffice. /etc/fstab je autogenerovany, takze do neho moc stuchat je asi neradno. Je to asi kvoli tomu, ze sa pri boote da stlacenim F9 este pocas POSTu vojst do menu GRUBu, kde je aj polozka ze sa ma pustit fsck... :-)

wek

PS. Tak si citam specifikaciu ext2 http://www.nongnu.org/ext2-doc/ext2.html a tam v kapitole 2.3 sa pise, ze:

Also note that as directory grows additional blocks are assigned to store the additional file records. When filenames are removed, some implementations do not free these additional blocks.

Takze sa to zrejme poklada za feature a nie za bug... :-|