OT trochu neplati fyzika

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Leden 7 22:42:46 CET 2013

Dne 7.1.2013 20:47, Miroslav Mraz napsal(a):
> Nevím, kdo je tu za blba. Ta učitelka geodézie se ve druhém videu
> omluvila, že udělala chybu. To by blb neudělal. Víceméně stupidní
> tvrzení typu "voda teče do vrchu" zní pouze z úst televizních
> komentátorů, nikoli učitelů. Jo, televize ta je nebezpečná - může udělat
> blba prakticky z kohokoli pouze vhodným sestřihem.
> A pak, ta dnešní fyzika je už docela složitá. Tak se učí tak, aby tomu
> studenti rozuměli. Einsteinovu teorii gravitace na střední škole učit
> nemůžete - pro pochopení je potřeba poměrně exotický matematický aparát
> [...]

Kategorická tvrzení:

"Teraz je kolmica. Pritom to je evidentne krívo, to aj cítim - tu mi
ťahá rúku."
"Pričom tento bod je evidentně vyššie ako tamten bod
tamten je nižší o dva metre tridsat ale bohužial auto išlo hore kopcom -
nepochopitelné."
"Toto je o tri metre tridsat sedem na dlžke stosedemnást metrov vyššie,
než ten spodný bod."

vs tzv. omluva:

"My zme viac menej namerali toto isté, ale pozriete se a poviete miesto
hore dole. Nemožte verit vlastným očiam, bohužial. Chyba sa stala a omyl
treba priznat."

Trochu mi to připomnělo Mečiara.

S tvrzením, že vhodným sestřihem lze udělat blba z kohokoli, rozhodně
nepolemizuji. Domnívám se však, že toto není tento případ. S kvantovou
fyzikou ani s teorií gravitace to nijak nesouvisí - sklon svahu by v
tomto případě velmi snadno zjistil i prostý zedník s obyčejnou vodováhou.

JF