OT ... a ani Lin nie je proste zahad...

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Leden 7 21:59:51 CET 2013

On 7. 1. 2013 19:16, Jan Waclawek wrote:
>   A v konecnom dosledku, ak je to sposob, akym sa napravaju chyby nie sposobene padom systemu ci necakanym vypnutim, ale beznou prevadzkou, tak nech sa na mna linuxaci nehnevaju, ale to je lajdactvo, za ktore by bolo treba autorovi implementacie fs poriadne silno tresnut klavesnicou po paprciach.

Vase prispevky na temu Linux su vzdy tak inspirujuce :)

Urobil som maly pokus s inym typom filesystemu, ktory nema s Linuxom nic
spolocne a nie je to ani ziaden staromodny FS typu FAT.

Naformatoval som malu SD kartu (1G) s tymto filesystemom, vytvoril som
adresar a donho som kopiroval a z neho vymazaval 5000 suborov s dlzkou 0
(niekolkokrat, ale vysledok bol vzdy rovnaky, takze nebudem uvadzat
vsetky stavy). Na zaver som adresar vymazal a vytvoril novy, prazdny. Po
kazdom kroku som kontroloval volne miesto na disku (kedze som nenasiel
sposob, ako zistit jednoducho velkost adresarovych struktur)

Predpokladam, ze toto viac-menej zodpoveda situacii, na ktoru sa
stazujete. Po skusenostiach s ext2/3/4 (aj tych vami popisanych) by malo
byt volne miesto na konci podobne miestu na zaciatku pokusu.

A takto to dopadlo:

Po naformatovani a vytvoreni adresara
                1 Dir(s)     984 866 816 bytes free
Po nakopirovani 5000 suborov s dlzkou 0 do adresara
                1 Dir(s)     978 837 504 bytes free
Po vymazani 5000 suborov z adresara
                1 Dir(s)     979 886 080 bytes free
Po vymazani adresara a vytvoreni noveho, prazdneho
                1 Dir(s)     979 886 080 bytes free

Takze adresarove struktury pre 5000 prazdnych suborov spotrebovali
zhruba 6MB. Po vymazani suborov sa mi vratil asi 1MB.  Takze ostalo
zapatrosenych *5MB*

Smutne je, ze ani vymazanie a znovuvytvorenie adresara mi tych 5MB
nevratilo nazad.

Takze mam otazky:
1.  Dude, Where's My 5MB?
2. Ak pristup linuxovych programatorov nazyvate lajdactvom a chcete ich
trieskat po paprciach, potom:
    2a. ako chcete nazvat pristup programatorov tohoto FS?
    2b. cim a kam ich chcete tresnut?
3. Uprednostnili by ste radsej tento FS pred ext2 (pomocka: teraz by ste
mozno formatovali disk)?
4. Preco nie je taketo chovanie akceptovatelne u Linuxovskych FS a je
akceptovatelne u inych FS?

Odpoved si kludne nechajte pre seba.

Toz tak.

-m-