OT trochu neplati fyzika

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Pondělí Leden 7 20:47:35 CET 2013

Nevím, kdo je tu za blba. Ta učitelka geodézie se ve druhém videu
omluvila, že udělala chybu. To by blb neudělal. Víceméně stupidní
tvrzení typu "voda teče do vrchu" zní pouze z úst televizních
komentátorů, nikoli učitelů. Jo, televize ta je nebezpečná - může udělat
blba prakticky z kohokoli pouze vhodným sestřihem.
A pak, ta dnešní fyzika je už docela složitá. Tak se učí tak, aby tomu
studenti rozuměli. Einsteinovu teorii gravitace na střední škole učit
nemůžete - pro pochopení je potřeba poměrně exotický matematický aparát
a není prostě dáno každému jej pochopit. A poměrně novou Verlindeho
teorii gravitace zatím zplna nechápe ani sám autor. Kvantovou mechaniku
pak podle Feynmana nechápe vůbec nikdo.

Mrazík