OT ... a ani Lin nie je proste zahad...

Jirka zaloha na volny.cz
Pondělí Leden 7 19:29:35 CET 2013

1) nikdo neříká, že Linux nemá chyby. Dokonce bych řekl, že díky
idiotské všepronikající filosofii "stále něco nového" jich má víc, a to
zejména v nových verzích. Nebývají ale fatální, protože důležité věci
mívá na starosti jádro a to je vyvíjeno odděleně.

2) díky modelu mnoha vývojářů a otevřenému kódu se ty významné chyby ale
opraví obvykle spolehlivě a mnohem rychleji, než jinde.

3) neznám Xandros a nehledal jsem ho v přehledu rozšířenosti, ale
tipuju, že nebude někde na špičce. Smysl má používat takové distribuce,
o které se stará větší počet vývojářů a stojí za nimi nějaká komerční
firma či verze (openSUSE, *buntu, Fedora apod.). To je totiž ideální
způsob spolupráce, kde každý dává to, co umí.

4) nepoužívám ext2 už dlouho, donedávna jsem používal ext3, dnes ext4.
Kdyby autor nezabil manželku, používal bych asi ReiserFS. Jelikož Linux
nemá tak dlouhou historii, rychle se rozvíjí a tak má smysl používat
spíš novější věci. To není v rozporu s odstavcem 1), tím "novější"
myslím řekněme tak 1/2 roku po uvedení do oběhu, to už bývá sw dobře
odladěný.

Tož tak.

---
Jirka