RE: Snížení otáček asynchronního motoru

Zdenek zdej na atlas.cz
Neděle Leden 6 17:50:21 CET 2013

Pokud to bude frekvenční měnič pro použití v průmyslu a bude mít pasivní
chlazení, což při tomto výkonu mít bude, tak vám přežije ostatní domácí
elektroniku...

A k té regulaci: kdysi jsem takovou perličku a hydromasáž pro jednu firmu
programoval. Byl v tom motor podobný vysavači a regulace se prováděla SW
změnou úhlu sepnutí triaku. Samozřejmě tam byla nějaká dolní hranice, aby se
motor roztočil.
Jinak šel ten motor regulovat obyčejným stmívačem za pár stovek. Ta regulace
mohla být i jednodušší, protože motoru nevadily žádné špičky, které u
žárovek způsobovaly bliknutí.

Zdeněk

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: Sunday, January 06, 2013 4:59 PM
To: HW-news
Subject: Re: Snížení otáček asynchronního motoru

No nezabilo by nás to, ale jde mi spíš o nějakou přiměřenost, celý ten krám
stál něco přes 25K, takže zvednout cenu o dalších 10%, jen aby to slušně
fungovalo se mi nechce. Já ty otáčky nepotřebuju řídit, jen snížit, pak
nechat tak a pokud možno na to zapomenout. Frekvenční měnič je přeci jen
příležitost, jak si do domu vpašovat další kurvítko :-D

Jinak děkuji za všechny tipy, zkusím se s tím nějak vypořádat.
Ještě mně napadla jedna věc - dá se nějak bez demontáže, jen měřením na
přívodech, zjistit, jestli je ten motor aynchronní nebo komutátorový? Že je
asynchronní, to si jen myslím, ale třeba ve vysavači jsem měl komutátorový
motor, který se řídil triakovým regulátorem...

JF