sporic energie

Neděle Leden 6 12:05:42 CET 2013

Někde jsem slyšel nebo četl, že prý i jalová složka se přes nějaký
koeficient (snad 1/4?) u digitálních elektroměrů započítává do spotřeby.
Co je na tom pravdy? Dcera má na elektroměru sazby T1, T2, T3 a T4.
Tarif má na dvě sazby a nevím, že by se někde používalo víc sazeb než
dvě. Není tam to T3 a T4 na jalovinu? Ale pak by na to musela být extra
položka ve vyúčtování, což není. Jinak tyhle šetřiče - pokud mi v baráku
trvale neběží nějaký motor (který má z principu mezi rotorem a statorem
mezeru a tedy podstatně vyšší jalový proud než mají trafa), nevidím
důvod, proč by tam měla být jalová složka, kterou bych měl kompenzovat.
Anděl