PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Sobota Leden 5 23:11:15 CET 2013

http://krejci.praha12.net/pub/PCB.png (ma pres 40MB....)

Tady je muj dnesni pokus.
0) deska malovana v kicadu
1) laminace negativniho fotorezistu na desku kancelarskym laminatorem
2) tisk na pauzak, zrcadlove, samozrejme negativne, HP LJ Professional
P1606dn, nastavena na tisk folie, rozliseni 1200 FastRes
3) 30s osvit UV svetlem. Toner na desku.
4) vyvolani rezistu v 1% vodem roztoku Na2CO3 (cca 10 minut), manualni
michani/naklapeni desky v misce.
5) vyleptani v persulfatu 100g/400ml. cca 15minut. V dobe michani mela
voda 40C ale nez jsem domichal, tak vychladla na 25. Nechtelo se mi
delat s lazni. Priste to pro urychleni zkusim.
6) umyt, utrit, nascanovat (epson perfection 3200 nastaveny na 1200dpi)

Komentare...
- TSSOP ma kreslene pady 12mil, 10mil mezera, spoj 8mil
- Redukce SOT24-DIL8 ma na pinu c.1 vzalenost padu od hranice motivu
kresleno 4 mil vlevo / 8mil nahore (je to NC tak jsem to chtel zkusit
:) )
- redukce 12 pin 2mm / 2.54m ma kreslenou vzdalenos od okraje motivu 5
mil. TO je prehlidnuta chyba a dobre to nedopadlo.
- tri cerna mista je pokus o opravu rezistu fixou. Pri vyvolavani jsem
ho bud skrabnul, nebo byl spatne nalaminovany, kazdopadne proble byl
videt pred leptanim.

Zaver:
Jsem spokojen az mile prekvapen. Bylo to me prvni leptani v persulfatu
(HCL+H2O2 me nikdy nelakala a FeCl3 jsem se skripenim zubu toleroval).
Druha laminace rezistu. Prvni desku jsem leptal tim FeCl3.

Ta ma scan tady, uz nevim jak co bylo nastavene, motiv s TSSOP je
temer stejny, upravoval jsem vzdalenosti vodicu na zaklade toho
"slitku".  http://krejci.praha12.net/pub/tistak01.png (jen 3MB)

Leptu zdar.

PK