MPPT Re: Matika v MCU

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Leden 2 15:10:54 CET 2013

V textu...

Radek Vicek

Dne 2.1.2013 14:19, Martin Záruba napsal(a):

cele to zacina sepnutim horniho fetu Q1 tim se naakumuluje energie v
civce a stred mustku je "kladny"

Mozna
> tomu spatne rozumim, ale nefunguje to tak, ze jakmile sepne Q2,

v tu chvili se obrati smer proudu civkou a konec pripojeny na stred
mustku je "zaporny"

prochazi
> dale proud z civky do baterie kondenzatoru na vystupu az do okamziku, kdy se
> vsechna energie presune.

kondenzatory v podstate jen pozerou tu spicku ktera by jinak na civce
vznikla

Pak ale zacne proud prochazet pres civku opacnym
> smerem, tedy napeti na kondenzatorech klesa a vytvari se magneticke pole v
> civce?

pokud menic energii dodava (je vykon na panelu) tak k tomu nedochazi - k
tomu by mohlo dojit jen pokud by plneni PWM bylo prilis nizke a napeti
na vstupu menice take male

Pokud by tam nebyly diody D4-D7, dochazelo by v tomto okamziku k
> vybijeni baterie. Pokud by se ale v tomto okamziku Q2 rozepnul, nebyly by
> D4-D7 nutne a soucasne by se snizily ztraty v civce a predevsim na D4-D7?

no ale to ten IR2104 neumi - ten resi jen preklapeni fetu, nabojovou
pumpu pro gate horniho fetu a jeste nejaky deadtime mezi sepnutim fetu

> Nebo jinak: Pokud odstranite D4-D7 a misto Q2 date Shottkyho diodu, vyse
> popsany problem zmizi a v okruhu bude stale jeden prechod, ale bude se
> uplatnovat jen po cast periody. Nyni pres diody proteka proud trvale. Nebude
> to z energetickeho hlediska lepsi, odolnejsi a jednodussi? Nebo jsem neco
> prehledl?

ta dioda tam uz je - viz dioda pred nad R2 a C4 - je i osazena jen jako
pojistka pro pripad poskozeni Q2
co je vyhodnejsi je opravdu otazka - ta dioda je pomerne dost namahana i
kdyz jen po pomerne kratkou dobu a ta ztrata se neda eliminovat -
myslim, ze bude vyssi nez bude mit ta civka rele (12V/50-100mA)