Zpetna vazba spinanych zdroju - TL431

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Leden 2 14:47:22 CET 2013

V úvahu připadá např. i to, že dělič pro TL431 bude řízen výstupním
transistorem dalšího optronu (transistor bude místo jednoho odporu, nebo
tam bude kombinace transistoru a odporů). Pak může zem 5V řídících
obvodů plavat na čem chce. Samozřejmě 40V je třeba snímat na záporném
pólu, ale to s vhodným zapojením OZ není nic zvláštního.

Zásadní očekávané problémy:

1) musíte "bypassem" ošetřit řízení v době, kdy ještě nenaběhne
digitální část

2) stabilita celé ZV smyčky přes digitální část

Možná by bylo lepší nahradit TL431 normálním zesilovačem odchylky s OZ a
referencí, která by byla proměnná. Tak alespoň nebudete při regulaci
napětí měnit zisk ve smyčce ZV a stabilita by měla být lépe řešitelná...

---
Jirka