PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu

Kosta info na mcu.cz
Středa Leden 2 12:08:59 CET 2013

> Persulfát se - pokud vím - používá v leptacích zařízeních tím
> způsobem, že se lázeň probublává vzduchem a leptaná deska je
> vertikálně. Tím se jednak lázeň intenzivně promíchává, jednak může
> docházet i k nějaké interakci kyslíku apod. s lázní či mědí. Prodává
> to např. i cenově "velmi výhodný" Conrad, možná to půjde koupit jinde
> třeba za třetinu.
>
> Ale nikdy jsem persulfát nezkoušel, takže jde pouze o domněnku.

Persulfát používám v probublávací vertikální lázni zahřátý na cca 40 stupňů,
bublinky fungují čistě mechanicky,  nedochází pokud vím k žádné chemické
interakci.
Proti chloridu je pozitivum v čistotě,  jen se persulfát nesmí dostat na
bavlnu - tu rád ochotně a rychle žere

--
S pozdravem
M Kosťa Kostomlatský