PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Leden 2 12:06:27 CET 2013

Postup jsem si ještě zjednodušil a chlorid skladuji i používám ve
vzduchotěsné vaničce z Tesca. Ještě mám druhou s hydroxidem. Krabíčky stojí
na pračce, 50 cm od umyvadla.

Uvažuji o tom, že vyleptám DPS s tenoučkým meandrem, kterou nalepím na dno
vaničky s chloridem, abych urychlil leptání v zimě.

Ale toner-transfer jsem zatím nezkoušel, používám fotocestu, lihovku, nebo
lihovku s kalafunou.

PH

From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
Chorid jsem pouzival kdysi davno (v mladi, tj. tesne po vyhynuti dinosauru).
A tehdy jsem to provozoval za pokojove teploty, doba leptani byla dlouha.
Tech 5-10 minut uz zni docela dobre, i kdyz v HCl je to hotove za 2 minuty.
Do mikrovlnky bych se to docela bal strcit, ze to bude tvorit agresivni
vypary.
Nebo netvori?

Kdyz uz potrebuju neco zahrat, tak spis pouzivam vodni lazen. Mam
rychlovarnou
konev se sirokym hrdlem, do ktere se da strcit PET flaska. Takze trochu
vody,
PET flaska (ve ktere tu latku rovnou uchovavam) a je to.
Mam ale v dilne zimu (netopim tam, takze ted v zime kolem 12-14 C). Na praci
to nevadi, ale vsechno tam rychle chladne. Proto jsem ten persulfat prubezne
ohrival varicem.

Mozna ze zajimavosti zkusim ten chlorid, co na desce s toner-tranferem
udela.
Akorat musim nekde par kousku sehnat.