PCB toner-tranferem, leptany v persulfatu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Leden 2 00:08:19 CET 2013

Chorid jsem pouzival kdysi davno (v mladi, tj. tesne po vyhynuti dinosauru).
A tehdy jsem to provozoval za pokojove teploty, doba leptani byla dlouha.
Tech 5-10 minut uz zni docela dobre, i kdyz v HCl je to hotove za 2 minuty.
Do mikrovlnky bych se to docela bal strcit, ze to bude tvorit agresivni vypary.
Nebo netvori?

Kdyz uz potrebuju neco zahrat, tak spis pouzivam vodni lazen. Mam rychlovarnou
konev se sirokym hrdlem, do ktere se da strcit PET flaska. Takze trochu vody,
PET flaska (ve ktere tu latku rovnou uchovavam) a je to.
Mam ale v dilne zimu (netopim tam, takze ted v zime kolem 12-14 C). Na praci
to nevadi, ale vsechno tam rychle chladne. Proto jsem ten persulfat prubezne
ohrival varicem.

Mozna ze zajimavosti zkusim ten chlorid, co na desce s toner-tranferem udela.
Akorat musim nekde par kousku sehnat.

PL