AVR rozdiel v oznaceni s a bez L

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Čtvrtek Únor 28 20:23:17 CET 2013

> Obecně L znamená low power. L má tedy garantováno, že bude chodit i při
> malém napětí, např. od 2,7 V, ale při menší frekvenci, např. do 8 MHz, neL
> pak zaručeně funguje až od vyššího napětí, např. 4,5 V, ale zároveň pak
> zaručeně zvládá vyšší frekvenci, např. 16 MHz. Je to zřejmě nějaký relikt
> z doby, kdy nedosahovali dostatečné opakovatelnosti a tak je asi po výrobě
> třídili. Novější A již umí obojí najednou. (uvedené číselné příklady jsou
> pro ATmega16, protože tu mám daný DS zrovna otevřený)

Atmel v nejake aplikacni poznamce vyslovne uvadel ze jediny rozdil mezi L a
non L je v tom, ze L rada je testovana na nizke napeti a frekvence, zatimco
non L je testovana na 5V a plnou rychlost - zaroven uvadel ze jelikoz
vsechny chipy jsou ze stejne vyroby - vysoce pravdepodobne jsou
zamenitelne - coz ale nechtel oficialne garantovat.

Zdravi Petr Kubac