Re: pájení natvrdo

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Středa Únor 27 16:12:14 CET 2013

Na tvrde pajeni zpravidla potrebujete planen s kyslikem nebo alespon
tlakovym vzduchem.
Pb s prisavanym vzduchem teoreticky muze dosahnout az 1300C a na vami
uvadenou pajku by melo stacit 850C, ale teoretické maximum plamene je neco
jineho nez ohrat na tuto teplotu ocelovou tyc, ktera  odvadi teplo z mista
pajeni.

Pokud dokazete necim tyc predehrat (400C) tak to nejspise beznym Pb horakem
nejak prilepite, ale bude to opruz a pokud to je zatizeny spoj tak to stejne
moc drzet nebude.
Tvrdaci pro tyto ucely maji , neco jako toto http://www.youtube.com/watch?v=
iABOrE1XHms&feature=related
tedy pridelaji pred horkovzdusku Pb horak, jde tim pak pajet i male veci
mosazi.
Mam Pb horak o min. 3x takovem vykonu nez ten vami odkazovany a 3mm mosazny
drat to neroztavi (mosaz taje  850-920 °C)

Pro rozumnou praci to chce minimalne Pb + kyslik , plamen je ostry a
ohrivate to co potrebujete.
Pocatecni investice je vetsi, ale zase muzete pajet mosazi a usetrit za
drahe stribro, v neposedni rade tim jde i svarovat.