Optron jako snimac 230 V site (bylo: Re: OT: MB na domaci servers napajenim 12V)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 26 23:54:07 CET 2013

Skutecne to funguje od docela nizkych proudu.
Vyzkousel jsem nejobycejnejsi optron PC817 (jediny,
ktery jsem zrovna mel po ruce). Na vystupu byl odpor
100k na 5V.
K preklopeni zacalo dochazet pri If cca 0.15mA, spolehlive
sepnuty byl pri cca 0.18mA.

PL

*********************************

From: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, February 26, 2013 11:12 PM
Subject: Optron jako snimac 230 V site (bylo: Re: OT: MB na domaci servers napajenim 12V)

Přece jen ještě jedna zajímavost, byť zatím teoretická a neověřená:

když se podíváte do přílohy, tak tam zjistíte, že s HCPL-0700/0701 by se
dalo jít až k 10 uA vstupního proudu a neoficiálně možná ještě méně...

Takže si myslím, že námitky s "nenažraností" optronu pověšeného vstupem
na 230 V síť přes srážecí odpor skutečně zcela ztrácejí opodstatnění.

---
Jirka