OT: MB na domaci server s napajenim 12V

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Únor 26 14:54:14 CET 2013

Kdysi jsem navrhoval vodotěsné PC, jako zálohovací server (cílem snažení
bylo, aby díky poloze ve výklenku na podlaze ve sklepě přečkal požár baráku
i jeho následné hašení). Výsledkem byla vodotěsná krabice, vevnitř vše
pasivní, disky přišroubované ke stěně. Uvnitř foukal iontový větrák, aby se
teplo ze všech dalších komponent mohlo dostat na stěny. Zvenku přišroubován
velký žebrovaný Al profil.

PH

From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
Dal jsem ted do normalniho stolniho PC bezvetrakovy zdroj. Puvodne v tom
byl zdroj s nizkootackovym 120mm ventilatorem - relativne bezhlucny ale
zacal trochu vibrovat. Pak to melo nejaky supersilent ventilator na
procesoru ktery bezel na "low" a vubec nebyl slyset. Po vymene za fanless
zdroj teplota uvnitr prudce vzrostla - puvodne chladna bedna byla pekne
horka a procesorovy ventilator jel na "max" a hucelo to vic nez puvodne.
Takze jsem prizapojil dalsi ventilator 120mm ve skrini - teplota sla dolu
a hluk taky . Mel jsem strach o zivotnost desky jak to bylo uvnitr horke.

Jinymi slovy - pasivne chlazene komponenty nemusi byt vzdy to nejlepsi,
je hrozne dulezite jak se bude odvadet teplo z bedny ven. Chtelo by to
nejakou skrin s kominovym efektem - dole pod nozickama sani a nahore na
bocich vyfuky. Pres plech se to neuchladi...