OT: MB na domaci server s napajenim 12V

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 26 13:11:33 CET 2013

On Tue, 26 Feb 2013, Tomáš Koželuh wrote:

> Ještě jsem zapomněl na jednu důležitou věc, ta E-350 je pasivně chlazená.
> Nevím, jak se dají pasivně uchladit i3, pokud to jde, tak bych do ní šel. V
> tom mým serveru má mechanické součástky pouze disk na data a taky je to
> bohužel slyšet. Ale pokud hluk nevadí, tak je to asi jedno a pasivní být
> nemusí, že?

Dal jsem ted do normalniho stolniho PC bezvetrakovy zdroj. Puvodne v tom
byl zdroj s nizkootackovym 120mm ventilatorem - relativne bezhlucny ale
zacal trochu vibrovat. Pak to melo nejaky supersilent ventilator na
procesoru ktery bezel na "low" a vubec nebyl slyset. Po vymene za fanless
zdroj teplota uvnitr prudce vzrostla - puvodne chladna bedna byla pekne
horka a procesorovy ventilator jel na "max" a hucelo to vic nez puvodne.
Takze jsem prizapojil dalsi ventilator 120mm ve skrini - teplota sla dolu
a hluk taky . Mel jsem strach o zivotnost desky jak to bylo uvnitr horke.

Jinymi slovy - pasivne chlazene komponenty nemusi byt vzdy to nejlepsi,
je hrozne dulezite jak se bude odvadet teplo z bedny ven. Chtelo by to
nejakou skrin s kominovym efektem - dole pod nozickama sani a nahore na
bocich vyfuky. Pres plech se to neuchladi...