Re: Kouzla s obrazky (bylo: Re: Náhrada tranzistorů ze SSSR (Re: Jméno firmy))

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Únor 26 00:08:17 CET 2013

Mým cílem nebylo požadovat maximální možné šetření, ale upozornit na to, že
djvu je v případě mailového fóra nepraktické pro čtenáře a ukázaným
příkladem jsem jen předem odmítnul argument, že je nějak obzlášť datově
úsporné.

Obecně pak jde jen o to, aby si každý ve svém oblíbeném programu na práci s
bitmapami našel rychlý postup, který vede k poměrně malé příloze, která se
čtenáři zobrazí pokud možno bez vynaložení jakéhokoli úsilí. Do toho patří
např. i požadavek na přiměřenou pixelovou velikost, aby např. schéma na
úrovni multivibrátoru se dvěma tranzistorama nemělo 4000x3000, s tím že v
okně pod mailem je vidět jen horní půlka jednoho odporu a ke zbytku se lze
dostat až po maximalizaci okna, nebo zobrazení v externím prohlížeči. Moc
"hezké" je taky malinké schéma uprostřed stránky s okrajema a rohovým
razítkem.

Já osobně rád odpovídám na dotazy, ale když dospěji k závěru, že tazatel
nevynaložil ani minimální snahu mi to usnadnit, tak přílohu ani neotvírám a
výjimečně se k tomu vrátím, když následuje zajímavá diskuse. Ale když je
třeba zazipované PDF a v něm schéma, které bych ještě navíc měl zoomovat, i
když v něm jsou 3 součástky, nebo je zbytečně rozhozené na víc stránek, tak
to nakonec zas zavřu a kašlu na to...

PH

From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
Ono pokud bychom chtěli opravdu šetřit s místem, dalo by se to
překreslit a počítám, že to schéma by tak 2-3 kb mělo maximálně ( hrubý
odhad )
Jenomže ko by to dělal že?
Ale napadá mě v této souvislosti, jestli neexistuje nějaké "OCR" na
schémata. Prostě bych to schéma oscanoval a vyplivlo by to např.
úhlednou bitmapu... nebo nějaký kompatibilní
formát přímo pro editory schémat.... :-)