Re: Elektronický startér

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Únor 23 20:05:24 CET 2013

Experimentálně se dá jasně dokázat, že se zářivka rozsvítí i když tlumivku
nahradíme odporem stejné hodnoty, jako její impedance při 50 Hz. Z toho
jasně plyne, že indukční jevy k rozsvícení nejsou potřeba.

Je dobré si uvědomit, že nažhavená zářivka má už vlastně výboj zapálený.

Naopak když je zářivka velmi stará, může se stát, že poměry v trubici vedou
k vyššímu napětí a tehdy se startér zapaluje stále dokola. Když je ve
vhodném okamžiku vypojen, zářivka se rozsvítí a tak zůstane.

PH

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
Nemusi tomu tak byt. I ten starter, ma jiste nejaky vnitrni odpor
(urcite hodne nelinearni), takze je jiste mozne, aby na starteru bylo
vyssi napeti nez zapalne. A pokud to bude jen kratkou dobu, uvadi se
ze zapalovaci impulzy trvaji radove us, pak ani nemusi dojit k
poskozeni starteru.
Ale priznavam se, ze jsem to vlastnorucne nemeril, vychazim z
literatury. Je sice mozne, ze to proste jednou nekdo napsal blbe, a
vsichni ostatni to od nej opisuji, ale nezda se mi to prilis
pravdepodobne.