Elektronický startér

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Únor 23 14:22:10 CET 2013

Leda že by to fungovalo na principu podobném tyristorovému zapalování.

Tedy: sériový kondenzátor se ve vhodný okamžik vybije do obvodu s
tlumivkou (impedance sítě se považuje za zkrat) a takto vzniklý puls
(pulsy) budou dostačující k zapálení třeba i nenažhavené zářivky (že se
nežhaví, tam i autor píše).

Pod pojmem vybití je nutné si zde představit spíš skokovou změnu napětí
na kondenzátoru, než vybití z nějakého U na nulu. To je ale v podstatě
jedno, jedná se jen o posunutí počátku.

Prostě dvojpól tvořený vstupem Graetzova můstku při otevření tyristoru
skokem změní impedanci z velké na malou, přičemž se to může stát různě v
průbehu síťové půlvlny. Takže se to bude různě "potkávat" a pulsovat až
do doby zapálení výboje...

---
Jirka