Jak se pocita cena vyrobku - certifikaty

Sobota Únor 23 13:29:37 CET 2013

No ale zase je fakt, že bez dodržování nějakých pravidel to nejde.
Ohledně bezpečnosti je to jasné a ohledně EMC - když vidím naše i jiná
zařízení z doby před 20 a více lety, kde nikdo EMC neřešil a základní
kritérium bylo že to chodí ... no já vím, byla jiná doba. IC byly v DIL
pouzdrech, blokovací kondy s vývodama. Vycházely velké desky, od toho
svazky drátů někam do rozvaděče. Když v silovině něco seplo, děly se
věci ... a na stole mi neležel 200MHz osciloskop abych se moh podívat,
co se tam děje. Takže odrušování zkusmo na základě intuice - byla to
duchařina. Ten vývoj byl pak možná dražší, než když se teď při měření
EMC dozvíte v čem je problém respektive k němu ani nedojde, protože už
víte jak to udělat, aby to v té zkušebně prošlo. Provozní spolehlivost
takových zařízení je pak úplně jinde. Teď zrovna řešíme modernizaci
jednoho zařízení z té doby. Stykače ověšené kondenzátorama, vedle nich
vana Almez s elektronikou. Tak trochu nechápu jak to tehdy kolegovi
mohlo chodit :-) a že to zablblo jen jednou za čas...
Anděl