Jak se pocita cena vyrobku

Sobota Únor 23 10:29:24 CET 2013

Taky mám některé konstrukce, které jsem si dělal jen tak ze zvědavosti jak to bude fungovat a ono né jen že to funguje, ale občas to i pro někoho vyrobím. Čítač s časovou základnou synchronizovanou na DCF http://vaelektronik.cz/dcfcit.html jsem si udělal jen pro sebe, pak jsem o tom napsal článek do PE. Ten čítač neumí nic jiného než měřit kmitočet, ale je přesný. Zajímavý poznatek - u přijímače se šířkou 3 Hz si můžete dovolit takové zesílení, že pokud dáte filtr jen na vstup, dokáže se zesilovač za ním přebudit vlastním širokopásmovým šumem. Uveřejnil jsem i plošné spoje a začal jsem to nabízet. S tím že ta synchronizace na DCF na tom byla nejpracnější na naprogramování, musel jsem to dělat v asm, odpočítávat strojové cykly a vymýšlet různé ptákoviny. Takže tam najdete na stažení program bez synchronizace s možností pro ruční doladění porovnat oba kmitočty osciloskopem, plná verze je za peníze.
No nevím kolik lidí si to stavělo stylem že stáhnou oboustranný tišťák jako bitmapu, udělají si ho neprokovený a nahrajou tam free soft, v tomhle případě bych to takhle dělat nechtěl. Ale pár těch čítačů jsem už udělal, na nějaké jsem posílal tišťáky + soft. Lidí, kteří chtějí bastlit podle návodu s tím že pak tápají co s tím když náhodou něco nejde, těch tolik není. Občas se někdo najde, kdo chce osazené a oživené desky, ale většinou když už, tak to objednávají hotové.
Samosřejmě že občas se najde někdo, kdo si něco chce postavit podle nějakého návodu sám a pokud možno zadarmo, ale těch bastlířů je minimum. Pokud se nebojíte, že vaší konstrukci nebude někdo dělat ve velkém a za peníze, nemusíte to řešit. Pokud ano a víte že by byl zájem a dalo by se na tom vydělat, vyrábějte to sám.
Anděl