Jak se pocita cena vyrobku

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Sobota Únor 23 05:00:50 CET 2013

Dobry den,
pouzivam jednoduchy zpusob:

1. Kolik je ochoten zakanzik za danou vec zaplatit (tj. jakou ma pro nej
hodnotu)
2. Kolik me to bude stat

Pokud je [2]>[1] -> nevyplati se to prodavat.

Do 2 je treba zapocitat:

1. Varibilni naklady, tj. prime naklady na vyrobu 1 ks
2. Fixni naklady, neboli rezije, tj. vyvoj, naradi, ....
3. Naklady na reklamace, tj. kolik me budou stat opravne i neopravnene
reklamace

Cena [1] se stanovuje dost tezko, nejlepe je srovnat se s konkurenci.
Na druhou stranu, pokud chcete jen ziskat zkusenosti, tak bych cenu stanovil
na cenu soucastek
+ "neco pro sebe".
Tj, ve Vasem pripade 3000-4000 Kc.

Pri vice kusech lze pak provadet ruzne "optimalizace" a tim snizit
nakladovou cenu.

Slavek
Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158