Aky graficky displej na bastlprojekt?

nesvacil@posys.cz nesvacil na posys.eu
Čtvrtek Únor 21 20:22:14 CET 2013

Zdravim,
standartizovane rozmery jsou nyni cca 2.8"(mozna 3.2),4.3",7". Tim standardizovaným myslim, ze sezenete se stejnym rozmerem, vyvody, kompatibilniho radice x displeju od ruznych vyrobcu.
Ty male 2.8 maji radic il93xx s pameti a jdou pres sbernici 8080, vyvody primo pripajite na DPS.
Ty vetsi 4.3 musite krmit neustale nebo standartizovany radic SD... . 4.3" LCD  palcove maji 40 pin konektor, menic interni, jen napajeni led vyzaduje vetsi napeti nez 3.3v tj. menic nebo extra stabilizator z 12v. U 7" je zde o menic navic, maji 50
pin konektory a samozrejme radic.

2.8" .. v USD cca 6 -18
4.3" .. v USD cca 14-30
7" .. v  USD cca 25..50
K 4.3 a 7 si prictete radic SD.. tj IO cca 14 USD

Pokud tady nekdo zminil ladeni, tak doporucuji STLINK2, dale openocd, pripadne ride... . Existuji sice nejake FTDI zalozene JTAGy, ale stlink je jednoduche rozchodit. Ve Win hnedle nahrajete do RAM, zastavite. Nasledne propojite i s openocd, ... .
Ty JTAG FTDI, to je docela obcas orisek. V kazdem je malinko jine zapojeni a budete si  s tim treba hrat x dni, nepujde to pod kazdym OS.
Dobre je taky si vytvorit emulator napr. qemu nebo aspon ethernet tap driver.
U LPC nevim, ale u ST je i2c bus docela nepouzitelna. Doporucuji si poridit processor s vetsi RAM a ladit nahranim primo do RAM.

Jinak existuji rovnou kity s LCD na ebay, takze jen pripojite piny na extra zarizeni a je to. To je dobre pro zacatek. napr za cca 30USD STM coretx m3+lcd2.8. Da se to koupit i jednotlive na ebay, aby jste nemel problemy se clem,dph.

Jirka