vyroba dps a pajeni pouzdra 121ball-ucBGA

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Středa Únor 20 23:33:11 CET 2013

CUBE určitě zvládne rozteč 0.5mm, méně jsme nedělali. Vím, že kolegové
říkali něco o dírách min 0.3mm, níž že je to problém vyrobit. Nevím ale
jistě, možná problém byl „jen“ v ceně.

Pokud chcete zlato (a ten kdo to bude osazovat to bude pravděpodobně
preferovat), tak ze zeptejte jejich technologa (tam kde to budete dělat)
jestli via by nebyla lepší vyplněná. U našich desek (70 x 200 mm x 8
vrstev) měli velké problémy s čištěním desky (dle jejich vyjádření) a
posléze se zlatem a pak i s cín HAL protože se jim zlato nepodařilo v
druhém průchodu zvládnout včas. Bylo jak Karpaty a firma, která to
osazovala docela nadávala. Na prototyp to šlo skousnout. Ale vypadá to,
že u menších desek nemají problémy a my jsme to neměli také zrovna
optimálně navržené pro jejich technologii a ani jednoduché (technolog a
návrhář mají protichůdné požadavky a najít přijatelný kompromis je místy
veliký problém). Byla tam  BGA 2x přes 333 kuliček blízko sebe. Abych
jen nepomlouval, jiný design stejných rozměrů a obdobné složitosti
zvládlo CUBE obstojně. On nám to málokdo byl ochoten vůbec vyrobit.

Jak jsem psal, proberte návrh desky také s jejich technologem aby jste
předešly nepříjemným problémům při výrobě. Mají docela poučný dokument s
radami.

Nevěřím, že to nebude relativně drahé, je to přeci jenom jen pár kousků.
Zeptejte se jich, kolik toho minimálně jsou schopni vyrobit na jeden
výrobní proces, mají nějaké normalizované rozměry a vyrábí toho více a
vyhazují to co se jim nepovedlo nebo je horší. Na prototyp nebo
pokochání dobrý. Pokud budete mít štěstí, možná že si to budou chtít zkusit.

A nedělejte to na poslední chvíli :-)

ced