Aky graficky displej na bastlprojekt?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 20 22:58:42 CET 2013

> ... lupa (k 2.4" LCD)

Ten isty predajca ma aj variantu s 2.8" LCD za zanedbatelne vyssiu cenu; nasiel som aj podobny modul od ineho "dodavatela" ktory ho ponuka s 3.2" LCD v podobnej cene... Asi sa da vybrat, aspon to tak momentalne vyzera.

> Myslim, ze neni zadni zasadni rozdil zda na ebayi kupujete LCD nebo
> cely modul.

Hm, mno, mozno, asi mate pravdu. Potrebujem o tom debatovat, aby som si to utriasol v hlave.

>  Klicovy moment je, co vlastne chcete delat a proc.
> Uprime receno, se mi cela tahle myslenka od pocatku zda dost na vode.
> Kolik bastliru by se chtelo, z necim takovym vyrabet ?

No, uprimne povedane, ja teda urcite nie, a nielen kvoli vymenovanym problemom. Ja som len rad, ked je (nielen) hw spraveny.

>  A to porat tak nejak kalkuluji s tim, ze se "projekt" dotahne do
> konce, jak hw, sw, tak i doc.
>  Opravte mne jestli se mylim, ale byl pocet takto dokoncenych
> "komunytnich" projektu na zdejsi kecarne, za poslednich 6 roku vetsi
> nez nula ?

Predpokladam, ze ste tych 6 rokov vypocitali od casu ked vznikla ta Danova DDSka, takze to po Vas nebudem kontrolovat... :-) Mate samozrejme pravdu.

-----

Ja sa takemu rieseniu samozrejme nebranim, len s ohladom na vsetko, co uz bolo napisane a povedane, treba mozno trocha zmenit uhol pohladu. Kedze stale si myslim, ze jeden z najdolezitejsich faktorov je [dlhodoba] dostupnost bastlprojektu, mozno ulohu netreba polozit tak, ze povyberame nejake konkretne sucasti (s odhadovanou dlhodobou dostupnostou) a z nich zlozime projekt; ale ze budeme projekt robit s urcitou flexibilitou. Vieme, ze tie moduly maju rozne rozmery a rozne povyvadzane vyvody z mcu; tomu treba prisposobit prepoj s primarnym projektom a pripadne "zakrabicovanie" (to sa asi tradicne odflakne :-) ale mozno sa nieco bude dat vymysliet). Dalej vieme, ze na nich mozu byt rozne varianty cipu s rozne pozapajanymi periferiami, mozno roznymi krystalmi apod., tomu treba prisposobit program. Dalej vieme, ze tie displeje maju rozne kontrolery (aj ten isty kontroler moze byt pripojeny k samotnemu displeju roznymi sposobmi) a mozu byt rozne pripojene k mcu, maju roznu orienta
 ciu a naviac sa vyskytuju aj WQVGA ci ine rozlisenia - treba sa snazit rozchodit co najviac variant. Dalej treba pre potencialneho zaujemcu o bastlenie poskytnut nejake voditka k tomu, aky modul zohnat aby mal co najvacsiu sancu projekt zreprodukovat... apod.

Existuje nejaky uspesny bastlprojekt (myslim celosvetovo), v zmysle ze ho zreprodukovali viaceri ludia, ktory vychadza z podobnej skupiny komercne dostupnych, podobnych ale nie identickych, dielov?

-----

> nic proti, ale mam pocit, ze tu nutnost displeje sem tlacis hlavne ty az
> se z toho pomalu stal axiom.

Myslis akoze curve tracer? No, mne by sa to tak pacilo. Ak na to clovek mysli, da sa to spravit tak, ze ten displej tam moze a nemusi byt.

Ja som bol pisal, ze ten displej chcem predebatovat kvoli viacerym potencialnym bastlprojektom -- spomenul som jednoduchy osciloskop/LA a odpocuvace roznych protokolov, ale viem si celkom dobre predstavit prave spomenutu DDS vo verzii 2 s ARMom a tucnym displejom... :-)

-----

A este jednu vec by som chcel, aby bolo jasne - ja sa nehlasim, ze budem nieco, cokolvek, robit. Ani som to nikdy nikde netvrdil. Nevravim, ze nic nespravim, ale asi tazko budem schopny sa nejako vyraznejsie angazovat. Skor chcem niekoho z pritomnych navnadit...

Znova dakujem vsetkym za odkazy, komentare, namety a navrhy.

wek