Aky graficky displej na bastlprojekt?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Únor 19 22:21:27 CET 2013

> STM32F4xxx na to sedi jak pr.el na hrnec,

No, ja si to nemyslim. Je zbytocne drahy, komplikovany, a nevyuziju sa jeho vlastnosti, vid nizsie. Ale moze byt v ramci "rovnaky pinout" s 'F1 prip. 'F2.

> jeste vyvest aspon na piny
> ethernet (nebo tam dat rovnou nejaky klasicky PHY.

Urcite nie. Premisou bolo, ze zakladna interakcia s uzivatelom je prostrednictvom LCD (a nejakych tlacitok apod.); a ze pritomnost PC je skor na obtiaz. Konektivita je primarne kvoli nastavovaniu prip. vysypaniu dat. Ethernet je zbytocna komplikacia, po hardwarovej aj softwarovej stranke. Uprimne, ja by som sa aj na USB vykaslal, jednoduchsi je UART/RS232, a na uvedene ucely v bastlprojekte to staci.

> Akorat se ten procesor blbe shani,

Vidim ich vo vsetkych moznych variantach aj u Farnella, aj u Mousera, aj u Digikey.
Nejake 'F1 maju dokonca aj v drogeriach u TME a SOS; mozno aj preto by som sa prihovaral primarne za 'F1.

> jako soucastka stoji vic nez kit s
> dalsim hafem soucastek a rozhranim -

Hovorite o DISCOVERY kitoch. Tie su stedro zasponzorovane ST a nereprezentuju nejake realne ceny.

> asi bych sel cestou kanibalismu
> (nebo koupit na e-bay asi pujde rozumneji)

No, ak si mozete dovolit kupovat lacne veci... :-)))

> Zdroj nejaky klasicky step down menic (kolem 1A jsou v SO8 za par korun
> + dioda a civka)
> Z 5V na 3.3V linearni stabilizator

Tomuto, ako vravim, nerozumiem. Skuste prosim navrhnut nieco v SO8 za par korun, nech mam predstavu.

> Nevim jestli je u tohoto CPU principielne mozne, aby se do LCD sypala
> data pres DMA, sbernici na SRAM myslim ma tak to podle toho zapojit
> jestli jo.

U 'F2/'F4 ano, u 'F1 nie, lebo ta nema pamatovy kontroler (zvany FSMC). A aj u 'F2/'F4 je to podmienene vacsimi puzdrami, co jednak ide do ceny, druhak v bastlprostredi cim menej pinov sa musi letovat tym lepsie. Naviac ja si nemyslim, ze to vobec pre tuto aplikaciu je potrebne - tu nie je cielom portovat Dooma, renderovat 3D povrchy, prehravat videa, ani zobrazovat zivy obraz z kamery. Kreslit grafy ci vypisovat texty na QVGA zvladne takyto jednocip urcite lavou zadnou aj pri "manualnom" zapise do kontrolera.

> Skoda, ze nema interface na SDRAM, je blbe, kdyz ma procesor
> srovnatelne pameti jako graficky cip v displeji ;-)

Znova, pre dany konkretny ucel nevidim prilis dovod. S trochou vole sa da aj SDRAM ovladat "rucne" prip. sa daju "priohnut" niektore synchronne rezimy vo FSMC, ale znova, naco.

-----

Este by som chcel podotknut, ze aj ked tie STM32 su v tychto koncinach popularne a mozno je aj dostupnost atd. celkom dobra, ale urcite to nie je pupok sveta,.A tiez, ze som sice napisal ARM, ale to neznamena, ze PIC32 nie; myslim si ze v tomto konkretnom pripade je to takmer jedno a podstatny je mix vlastnosti, ktore su k dispozicii.

Dakujem za poznamky a komentare.

wek