Textovy displej nezobrazuje sude radky

Jan Peterka peterka256 na seznam.cz
Pondělí Únor 18 21:59:34 CET 2013

Az ted, kdyz jsem si delal poznamky do datasheetu jsem na popis tohoto jevu
narazil.
Byl az uplne na konci :-)
Ach jo.
V dokumentu "Application Notes for HD61830" na ktery jsem odkazoval rano.
V DS k Sanyo LC7981 o tom nebyla ani zminka.

Dekuji za pomoc.

-jp-

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Monday, February 18, 2013 9:18 PM
To: HW-news
Subject: Re: Textovy displej nezobrazuje sude radky

On Mon, 18 Feb 2013 19:44:59 +0100
"Jan Peterka" <peterka256 na seznam.cz> wrote:

> Takze je to opravdu tak jak jste psal, displej zobrazuje spravne.
> Je treba znak opravdu zapsat 2x.

Ha! :-)

> Jaky je vlastne duvod pro to, ze je displej takto navrzen?

Najvyssie tri adresne linky (MA12-MA15) funguju ako mikrokiadkova adresa v
pripade externej znakovej ROM. V pripade internej by nemuseli takto
fungovat, ale asi to tak bolo obvodovo jednoduchsie; v case, ked tento svab
(resp. jeho original u Hitachi) navrhovali, mozno nikto nepredpokladal, ze
sa k displeju urcenemu predovsetkym pre textovy rezim bude zapajat 8kB RAM.
A mozno je to len vlastnost toho Sanyo kontrolera a ze ju Hitachi kontroler
nema. No a mozno bol modul urceny predovsetkym pre graficky rezim a preto
tam bola zapojena vacsia pamat (aj ked konkretne pre takyto displej by
stacila aj bezna 2kB 6116).

Dovod sa uz nedozvieme; podstatne je, ze riesenie existuje :-)

> V kazdem pripade dekuji za pomoc, uz jsem nedoufal ze textovy rezim
> nekdy rozchodim.

Rado sa stalo, bola to pekna hadanka ;-)

wek