Textovy displej nezobrazuje sude radky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 18 21:18:06 CET 2013

On Mon, 18 Feb 2013 19:44:59 +0100
"Jan Peterka" <peterka256 at seznam.cz> wrote:

> Takze je to opravdu tak jak jste psal, displej zobrazuje spravne.
> Je treba znak opravdu zapsat 2x.

Ha! :-)

> Jaky je vlastne duvod pro to, ze je displej takto navrzen?

Najvyssie tri adresne linky (MA12-MA15) funguju ako mikrokiadkova adresa v pripade externej znakovej ROM. V pripade internej by nemuseli takto fungovat, ale asi to tak bolo obvodovo jednoduchsie; v case, ked tento svab (resp. jeho original u Hitachi) navrhovali, mozno nikto nepredpokladal, ze sa k displeju urcenemu predovsetkym pre textovy rezim bude zapajat 8kB RAM. A mozno je to len vlastnost toho Sanyo kontrolera a ze ju Hitachi kontroler nema. No a mozno bol modul urceny predovsetkym pre graficky rezim a preto tam bola zapojena vacsia pamat (aj ked konkretne pre takyto displej by stacila aj bezna 2kB 6116).

Dovod sa uz nedozvieme; podstatne je, ze riesenie existuje :-)

> V kazdem pripade dekuji za pomoc, uz jsem nedoufal ze textovy rezim nekdy
> rozchodim.

Rado sa stalo, bola to pekna hadanka ;-)

wek