OT Chvala Linuxu, den stvrty, vecer

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 18 06:50:54 CET 2013

> Komentare se ctou spatne a program
> zneprehlednuji, ale ne proto, ze by jich bylo moc, ale proto, ze pocitaji
> s nevimjak sirokou obrazovkou. Tisknes si je na standardni rychlotiskarne
> se 132 znaky na radek?

No, na programovanie nepouzivam ani dalekopis, ba ani nie seriovy terminal, ale kupodivu normalny programatorsky editor na normalnom PC. Tie v drvivej vacsine pripadov dokazu text zobrazit tak, aby tie komentare neboli zalomene a isli za roh; tym padom nevadia normalnemu citaniu programu a ak je clovek na konkretny komentar zvedavy, nie je problem si "za nim zajst". A neverim, ze si este dneska niekto programy bezne tlaci (OK, su vynimocne situacie, ale je ich malo a pre ten pripad nie je problem siahnut po silnejsich prostriedkoch, ktorymi sa ten text upravi).

> Ale ne, ten program se mne osobne zda OK, rozhodne bych nerekl, ze mame na
> objem komentaru vyrazne odlisny nazor -- zvlast, pokud je tohle spis
> program vyukovy a ukazkovy.

To som rad.
Ten citovany "stylovy pokyn" znel o dost inak.

> Mikrojaderny pristup tvrdi, ze v OS by nemelo byt
> nic, nez naproste minimum prepinani uloh a ochrany pristupu k prostredkum.
> Monoliticky pristup naopak cpe do jadra OS kdejakou blbost.

Aha, dakujem.

> P.s> Weku, pred ~8 lety jsi mi rikal, at Ti nevykam, ze si pripadas ako
> dedo, tak mi to ted, prosim, neoplacej :-)

Nojo, tak prepac.

Inak co bolo pred 8 rokmi...
Asi pred 2 rokmi som navrhol jednu drobnu optimalizaciu jednej konkretne funkcie v avr-libc, a po pomerne rozsiahlej debate sa tam aj dostala. Kedze rozni uzivatelia pouzivaju rozne verzie tej kniznice, pred asi tyzdnom niekto, kto poouziva este starsiu verziu, navrhol podobnu optimalizaciu. A ja som mal nejasny pocit, ze som uz nieco o tom niekde cital alebo pocul,,, guglenie prinieslo pre mna sok... :-(

Takze som uz asi fakt dedo.

wek