PICkit 3 - skusenosti a dojmy

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Sobota Únor 16 13:25:33 CET 2013

Dobry den

2013/2/15 Petr Labaj <labaj na volny.cz>:
> Dobre klony dela Sure Electronics (viz eBay). Protoze HW PicKitu je
> zverejneny, tak ty klony jsou 100%, jen krabicka je cerna a ne cervena.
> Firmware je primo od Microchipu. A cena je polovicni.

Dakujem za tip. Chcem skusit microchipdirect, a tam to tak nepriaznivo
nevychadza.

> Taky jsem si jeden koupil kdyz jsem mel pred par roky PICovou eru
> sveho zivota (celkem brzo jsem vystrizlivel). Tehdy PicKit2 (ktery jsem
> uz mel) neumel PIC32, nakonec to ale myslim nejaci nadsenci dopsali.

Ak mam byt uprimny, tak som sa rozhodol ostat pri 8-bitovych PICoch.
Dovodom je to, ze mam k tomu komercny kompilator a ze ich je stale
dost aj v dip14-dip20 a tie mi vyhovuju na rozne nenarocne aplikacie.
Vacsinou hardware zadratujem na univerzalke do dvoch dni a mam aj
pruznost pri zmenach alebo upravach hw. Aj ked musim priznat, vcera
som skonstatoval, ze tieto PIC16F je uz 10 rokov stara technologia a
napr. seriova linka na 115200Bd uplne zahlti procesor, takze strop je
niekde pri 9600Bd mozno 19200 podla krystalu, aby bola este odozva
aplikacie dostatocne pruzna.

Prejst na ARM by vyzadovalo vacsie investicie do vyvojovych
prostriedkov a dost ma aj odradza sposob programovania, napr. ked
vidim co vsetko treba len na inicializaciu timera...

> PK2 i PK3 ma v sobe EEPROM, do ktere se da nasypat programovany
> obsah a pak ho off-line tlacitkem naprogramovat do ciloveho zarizeni.
> Co podle me neumi je naprogramovani obsahu do RAM. Aspon mne se
> to tehdy nepodarilo zlomit, a mam pocit, ze ani v komunikacnim protokolu
> pro to neni zadna podpora.
>
> Rozvijela se podpora PIC32 pres JTAG v OpenOCD. Kdybych se vracel
> k PIC32, urcite bych sel touto cestou.
>
> PL

Este raz vdaka za info a rady.

A.