Stolni multimetr VC8145

Pátek Únor 15 23:06:29 CET 2013

Dovolím si trošku nesouhlasit s názorem na suprspolehlivost sovětské vojenské techniky, vedle naší Tamary stála většinu času sovětská SDR a 100% v provozu byla málokdy. Nejslabší části jejich konstrukce byly tantalové kondenzátory (takové zelené dvojhrníčky) - velmi rády explodovaly, konektory typu ŠR - tam zase byla nepochopitelně nekvalitní izolační hmota - navlhala a pak hořela, trimry nedržely hodnotu a že jich v jejich zařízení bylo habakuk, řadové konektory velmi rychle oxidovaly atd.
Ale máte pravdu, že všechny pájené spoje byly na izolačních sloupcích, ovinuté, proletované a pak ještě (nevím proč) označené zeleným nebo červeným lakem. Všechny kabely byly pečlivě vyvázány ve stromečkách, vše přesně popsáno rukou a černým lakem...

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Karel M
Sent: Friday, February 15, 2013 10:18 PM
To: HW-news
Subject: Re: Stolni multimetr VC8145

Me to zarizeni na foto moc jako sovetske military nepripada, snad jen to pouzdro. Co jsem mel moznost do techto zarizeni nahlednout, tak se vzdy jednalo o velmi vysoce precizni zalezitost kde zadny dratek nebyl volne vedeny a vsechny sroubky byly velmi peclive zajisteny, o peclivem zalakovani nemluve. Novy sovetsky televizor mozna prestal hrat uz v obchode, ale vojenske zarizeni jen tak neselhalo. Je zajimave kolik usili se venuje k vyvoji moznosti jak zabit cloveka, drive k tomu stacil obycejny klacek.
Karel