SMA konktory, kabely atd.

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pátek Únor 15 20:11:59 CET 2013

Styri nohy nie su az taky velky problem, pred par rokmi ked sme vyberali
konektory som to podrobnejsie studoval, problem je naozaj v tele toho
konektoru. Nechapem ako, ale je tam :-)
Plosak sa k ku konektoru da navrhnut tak aby si mal vsetko dobre
prisposobene a problematicky bude naozaj len ten konektor.
Suhlasim ze 200 (400MHz) nie su ziadne mikrovlny, ale navrhari ktori
nemaju skusenosti dokazu navrhnut tak ze nefunguje ani na 200 MHz. Su
tam dva velmi oblubene, ale zato fundamentalne problemy :-) Prvy ze
predpokladaju ze droty nakreslene na scheme sa navzajom nevidia.
Nerespektuju sa izolacne vzdialenosti a potom mas napchate zemne a
napajacie roviny vo vzdialenosti 0.15mm od zivych VF vodicov. Predstav
si ako to vyzera u sMA konektora na doske kde je 6 zemnych rovin.
Parazitna kapacita 10pF...
Druhy oblubeny je pri skladani viacvrstvovych dosiek. Vrstva s riadenou
impedanciou je hruba povedzme 0.1mm a 50 ohmove vedenia na nej vyjdu
podobne siroke ().1mm). K tomu sa pripoji pad pre SMD suciastku, ktory
ma 3x3mm. TIez sa potom cuduju ze to nefunguje asi na 200MHz.
b.