Re: OT - Nové Hodinky

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 15 17:18:57 CET 2013

Shodou okolností jsou to téměř přesně 2 roky, co jsem se tu ptal na názory
na hodinky. Oproti dnešnímu tématu se mi jednalo o čisté digitálky,
výsledkem byly konkrétně tyto:
http://www.hodinky.cz/quiksilver-random-m029al-black.html

Také jsem se tehdy pozastavoval nad přesností, ale není to nakonec nijak
hrozné. Prostě je nastavím o 5-10 sekund napřed a za několik měsíců jdou o
5-10 sekund pozdě. Celkově je tedy včetně změny času seřizuji 3-4x za rok.

Hodně s nimi svítím, velmi často používám časovač a stopky, na táboře mám
navíc zaplé všechny 4 budíky, ale zatím nebyl důvod měnit baterku. To je
velký pokrok proti jejich předchůdci:
http://global.timex.com/watches/timex-atlantis-100-t775179j
Těm na vybití stačila jedna noční bojovka.

Očekával jsem, že když se na předchůdci s polykarbonátovým "sklem" objevily
provní škrábance až po několika letech, tak že s opravdovým sklem to bude
lepší. Nebylo. Závěr je, že první škrábance se objevily, když jsem začal
jezjit na skejtu a hodinky s epoprvé potkaly s gripem. Vzhledem k tomu, že
jsem s tím nepřestal, na nových hodinkách byly hned.

Podobně jako dnes p. Čihák jsem se i já obával, zda nebudou moc těžké, váží
cca 100 g. Ale je to zdá se, jen věc zvyku. Zpočátku se stávalo, že jsem s
nimi třeba praštil o futra, roh zdi, nebo tak podobně, občas to byly dost
šílené rány, ale jinak nic.

Byl jsem upozorňován na to, že kožený řemínek nevydrží moje používání, kdy
je zásadně nesundavám a považuji za praktické, že se koupou spolu se mnou.
Tak nějak jsem předpokládal, že si za pár měsíců koupím kovový. Nestalo se,
původní slouží do dnes, jen se trochu rozpraskaly okraje a asi před měsícem
se rozpadly malé proužky, co stabilizují polohu - tak tam teď mám sponu
vyrobenou z vázacího drátu (kdyby někdo věděl, kde sehnat kousek nerezového
plechu, tak 0,3x5x70 mm, byl bych radši). Za celou dobu jsem je sundal tak
max 5x, z toho jednou bylo velmi intenzivní mytí spodní strany řemínku Jarem
a následné ošetření dětským olejem. Od té doby se se mnou nejen koupou, ale
po koupeli dávám pozor, aby olej používaný na ruce zatekl v dostatečném
množství pod řemínek - tam z něho časem vzniklo cosi na způsob vosku.

Hned po zakoupení jsem je rozebral, což bylo oproti předchůdci se šroubkama
poněkud náročnější a ještě horší bylo víčko zacvaknout zpátky. Nakonec jsem
na ně myslím šlápnul (před tím jsem si spočítal, že při mé hmotnosti takto
nemůže vzniknout větší síla, než pod 50 m vodního sloupce, na což jsou
konstruované). Hlavní zjištění zevnitř byla, že i tam se už EU dostala, neb
tam byla nálepka RoHS a že když kvůli tomu elektronika odejde, vešla by se
tam i podomácku udělaná třeba s ATmega8. To RoHS je poměrně zásadní z
hlediska úvah o životnosti, neb tím jsou určitě postiženy i dražší modely,
takže je otázka, zda vydrží tolik, kolik jejich sourozenci z minulého
století.

Teď mi tu ale leží ještě podnájemníkovy hodinky, které jsou konstrukčně
velmi podobné těm dnes dotazovaným. Vyměňoval jsem v nich baterku. Teď
fungují, ale nepodařilo se mi je zacvaknout a šlápnout se na ně bojím.
Oproti čistým digitálkám má víčko výřez pro osičku seřizovacího čudlíku,
takže se při zacvakávání nesmí pootočit. Je známo, kolik může stát, když si
je nechá zacvaknout v hodinářství?

PH