OT - Nové Hodinky

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Únor 15 08:34:47 CET 2013

Ahoj všichni,

Omlouvám se za OT, snad mi to odpustíte. Ale nakonec se taky okrajově týká HW a techniky.

Jsem postaven před nutnost koupit si nové hodinky. Bohužel mě opouštějí mé cca 25 let staré hodinky takže mě nezbývá než zamáčkout slzu a se smutkem a pietou je uložit do hrobečku.

Myslel jsem, že koupit nové nebude žádný velký problém. Bohužel jsem zjistil, že to byl přílišný optimizmus. On ten výběr zase není tak strašně velký jak to vypadá a navíc hodinky se kupují nadlouho a tak bych nerad udělal nějakou hloupou chybu. Proto se obracím na Vás o rady.

Moje přibližná představa je asi něco takového: http://www.hodinky.cz/casio-edifice-efa-112d-2avef.html

Bohužel mě jednak udivilo že jsou dost těžké. Mé současné hodinky jsou taky celokovové a jsou lehoučké. Dál se mi nelíbí že nemají vteřinovku - no, to se asi dá překousnout. Ale nejvíc mě překvapila zaručovaná přesnost 1minuta/2měsíce. To se mi u takových hodinek zdá opravdu slabé. Proto se chci zeptat zda někdo tyto nebo podobné hodinky nemá a jaké s nimi má zkušenosti. V každém případě chci Quatrzové hodinky Analog/digital. Přes to vlak nejede. V ostatním si rád nechám poradit.

A ještě bych se chtěl zeptat na další věc. Lze koupit rádiem řízené hodinky stejného provedení. Ani nejsou zase o tolik dražší. Ale trochu se toho obávám. Jednak si nějak neumím představit jak a zda to vůbec funguje když je miniaturní anténa stíněna celokovovým poudrem. Dál by mě zajímalo zda takové hodinky nemají výrazně větší spotřebu - abych pak neměnil baterii každého půl roku. A dále hodinky se kupují na dlouho. Je otázka zda DCF vysílač bude taky na dlouho nebo jestli "moudrá" EU v nějaké blízké budoucnosti nerozhodne že DCF už vlastně není potřeba a nezruší ho. Na druhé straně by se mi takové hodinky moc líbily. Mám 2 rádiem řízené budíky a jsem s nimi moc spokojený.

Jde mi hlavně o Vaše zkušenosti ať už kladné nebo záporné případně tipy co je dobré nebo čemu se vyhnout. Bohužel v prodejně dnes nemá smysl se ptát protože odborní prodavači o tom neví ani tolik co já... Prolezl jsem prodejen několik takže vím o čem mluvím.

Díky,

	Martin.