Round float24

Hfmcons hfmcons na gmail.com
Středa Únor 13 10:44:37 CET 2013

Zdravím,
potřeboval bych v XC8 nebo Hi-Tech zaokrouhlit float24
číslo(proměnnou) 127,67383 na 127,67000. A´t dělám co dělám, výsledkem
je vždy nějaká modifikace původního čísla(na všech pozicích za
desetinnoum tečkou jsou nějaké hodnoty). Zkoušel jsem kde co i
konverze round(float) pak do int a zpět do float atd. Co jsem tak
ještě nezkoušel je modf(), protože na malých MCU jsou operace s FP
zbytečným plýtváním a tak potřebné radši přepisuju do celých čísel.
Přesto by mně zajímalo, proč to zaokruhlení nefunguje. Manuály k oběma
kompilérům žádné omezení, pokud jsem něco nepřehlédl, při práci s
float24 nepopisují. Vidím to na nějaké přehlédnutí některé vlastnosti,
ale nedaří se mi k tomu nic dohledat, byl by někdo ochotný tohle
objasnit?
S pozdravem,
Miloš Dašek