OT Zamestnavanie pracovnikov so zmenenou pracovnou schopnostouvtrojchlapovych firmach, was: Vyucba elektroniky na Slovensku

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Únor 13 09:15:25 CET 2013

>1) co podle tebe je uz ZTP a co ne? protoze jsou lidi co maji postizeni
>a nejsou ani v CID a nemaji ani ZTP, nebo jsou v CID a nemaji ZTP a nebo
>maji oboji - takze co je podle tebe urcujici

Ja som to uz pisal, ze toto su pojmy ktore maju dosah na privela veci a tym
padom nie su dobre definovane a asi nie su dobre definovatelne. IANAL.

Uz som pisal, ze som urobil chybu, ze som pouzil terminus technicus, lebo
sa do toho da zadrapnut presne v tomto duchu.

Myslel som cloveka, ktory ma fakticky zmenenu pracovnu schopnost v nejakom
smere, bez ohladu na papiere. Je vsak vysoko pravdepodobne, ze taky clovek
nejake  papiere mat bude; naopak to vsak neplati, je spusta ludi s
papierami ktori su urcitu robotu schopni vykonavat na 100%.

>2) ty sam o sobe jsi schopnej rict, ze jsi uplne zdravej?

Che, samozrejme, ze nie; minimalne s mojim dusevnym zdravim je to povazlivo
nahnute, co moze potvrdit kazdy kto cita hw-list pravidelne... :-P

>3) pokud nekdo trpi zavrati - je to nemoc nebo ne? jaky rozdil je mezi
>clovekem co ma protezu nohy a tim s tou zavrati? protoze ten s tou
>zavrati take nevyleze na zebrik a presto je uplne zdravej

Rozdiel je v tom, ze ten s tou protezou ma zrejme aj ine obmedzenia.
Napriklad ho nemozem poslat sameho na sluzobku beznym autom, toho s
vertigom ano.

>4) BTW co by ti vsichni "ZTP" lidi meli delat?

Ja netusim, ale na druhej strane sa ani necitim byt povolany na riesenie
vsetkych palcivych problemov ludstva... :-)

>Jinak bych rad podotknul, ze ted zrovna nedavno jednomu, co mel podobne
>nazory jako ty usmikli kus tlusteho streva a ma vyvod - a ma bohuzel
>velkou nadeji, ze to tim nekonci. Do te doby naprosto zdravej clovek.

No, toto sa stava, a mne je to vzdy luto; ale co s tym. Je lahko mozne, ze
jedneho dna sa aj mne nieco take stane. A je lahko mozne, ze potom si
nebudem vediet zohnat robotu. A budem samozrejme nastvany. Ale aj tak, ak
by som sa potom dostal do stavu, ze potrebujem prijat cloveka do
trojchlapovky, tak by som cloveka so zmenenou pracovnou schopnostou
nezobral, lebo to je zase pud sebazachovy.

>Na
>druhou stranu znam x lidi co maji celozivotni problemy a chodi do prace
>jako kazdej druhej.

Tak to potom asi nemaju zmenenu pracovnu schopnost, nie?

wek