OT Zamestnavanie pracovnikov so zmenenou pracovnou schopnostou vtrojchlapovych firmach, was: Vyucba elektroniky na Slovensku

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Únor 12 23:45:56 CET 2013

Su veci, ktore su v zamestnani urciteho druhu tak trocha ocakavatelne - uz som spomenul pracu v terene, mozem spomenut napr. pracu u zakaznika vo vseobecnosti, potrebu cestovat z akychkolvek dovodov, potrebu jednat so zakaznikom, dodavatelom, uradnikom, cojaviemco. To vsetko spada pod klauzulu, ktora sa do pracovnych zmluv dava, v zmysle "... a ine suvisiace prace podla potreby alebo pokynov nadriadeneho".

Vzdy sa samozrejme mozu vyskytnut prekazky aj u pracovnika s neznizenou schopnostou, ale u toho so znizenou je to riziko vacsie. Taktiez je vacsie riziko nahleho zhorsenia zdravotneho stavu atd.

----

V predchadzajucom zamestnani som mal kolegu, ktory bohuzial pil. Je to inak fajn chlap, sikovny, skuseny, urobi kopec ozaj dobrej roboty, samostatny, iniciativny, taha aj za dvoch. Ked nepije. Lenze v urcitom obdobi pil, a to aj pred alebo pomedzi robotu, a kolegovia nevedeli tomu zabranit a ani to niekedy nebolo take jednoduche zistit. Myslim, ze si viete domysliet dosledky, ked sa robi s elektrinou; aj ked sa chvalabohu nic zle nestalo. Mozno to tak nevyzera (ved vsetci Slovaci piju, nie?), ale toto je uplne ukazkovy priklad faktickej znizenej pracovnej schopnosti plus rizika ako vysite. Pointa tohoto pribehu je, ze prijimaci pohovor som s nim robil ja, a ja som ho doporucil (cize de facto ja som ho prijal, aj ked de iure rozhodnutie urobil niekto iny). Mne sa vtedy na nom nieco nezdalo, a aj som to povedal inemu kolegovi, ktory bol pritomny (a ktory si nic zvlastne nevsimol), ale jeho referencie boli bezchybne a v samotnom pohovore nijako nezavahal. V tom case ma nejake osobne otazky ani nic podobne ani nenapadli, kebyze pride zeleny martan s dvomi tykadlami a tromi rukami a som spokojny s tym, co sa porozpravame na odbornu temu, tak ho prijmem. Po case, ked sa problem prevalil, mi povedal iny kolega, ze ho v ten den videl prichadzat k nam do firmy, a ze si pred vstupom do budovy potiahol z tlapky spod kabata, ale kedze k nam chodilo z rozych dovodov kopec vselijakych ludi, neprikladal tomu vtedy nejaky vyznam...

To, co som predtym napisal, nebolo pod vplyvom tejto prihody, na nu som si spomenul az teraz vecer. Ale ako tak nad tym rozmyslam, ak by som bol robil ten pohovor do trojchlapovky namiesto do pomerne velkej firmy, tak by som ho odmietol, stacilo by to nejasne podozrenie.

Ale ako vravim, ludi teraz neprijimam, a je to asi dobre.

wek