RE: Měřič indukčnosti

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Úterý Únor 12 15:32:20 CET 2013

Jasně, proto jsem napsal o své celkem dobré zkušenosti s tou levnou stavebnicí od Hadexu. Samozřejmě taky má své mouchy ale funguje. Trochu problém je s teplotní nestabilitou. Chce to nechat ohřát a pak to už nejede. Jenže z baterií to celkem žere a tak nechat to ohřát není až tak dobrý nápad :-). Ale kalibrace je stisk jednoho tlačítka tak v tom není velký problém. Druhá věc je při měření velmi malých kapacit/indukčností to ovlivňuje přiblížení oddálení rukou, změna polohy měřících kablíků a pod. To lze odstrani pomocí měřících přípravků nebo tak, že si zapamatujeme počáteční hodnotu a tu po měření odečteme. To se samozřejmě týká měření kapacit řádově jednotek pF (a srovnatelně velkých indukčností). Tedy měření... Uznávám že tady už jde spíše o odhadování. Ale i tak to funguje :-).

Pochopitelně to nelze srovnávat s měřiči za desítky tisíc. Původní tazatel chtěl pravděpodobně za málo peněz co nejvíc muziky a to ten Hadexácký měřák splňuje. Mám ještě měřák, který jsem kdysi po revoluci koupil v GES. Stál tuším někde přes 2000 a válí se v šuplíku jak mrcha... Není k ničemu.

    Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of hutta.j na seznam.cz
Sent: Tuesday, February 12, 2013 2:25 PM
To: HW-news
Subject: RE: Měřič indukčnosti

Za podobne penize to bude vzdy tragedie.
Alespon trochu fungujici LCR metry zacinaji nekde na 150$ treba
http://www.ebay.com/itm/TH-2821A-inductance-Capacitance-10kHz-LC-LCR-RCL-Meter-/321050915940?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ac0203464
a i to je pro nekoho a nektera mereni tragedie, skutecne meraky zacinaji tady :-)
http://www.ebay.com/itm/Agilent-HP-4284A-LCR-Meter-20-Hz-1-MHz-/310474140435?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4849b36b13

Po vecerech se neumele pokousim sestavit trochu lepsi LCR metr a za ten rok co si stim hraji jsem trosku ziskal predstavu o problematice.
Pokud chceme merit na trochu vysich frekvencich tak zvlaste u malych  <1 Ohm a velkych >10M impedaci marazime na takovou ducharinu jakou jsem nakousl ve vlakne "Mg pole a indukovane napeti z prochazejiciho proudu?"
To jsme zabrousili jinam nez byl puvodni dotaz.

Hutta