Měřič indukčnosti

Úterý Únor 12 13:06:12 CET 2013

Já už hodně dlouho používám tohle
http://www.hw.cz/teorie-a-praxe/konstrukce/lc-metr-s-89c2051.html až na
to, že jsem zjistil, že kapacity to v rámci možností měří jen do 10uF.
Sice autor tam psal o podstatně větších kapacitách, jako že to měří
dokud tomu kmitá oscilátor. Jenže pak to ukazuje nesmysly, ta indukčnost
v měřiči je zanedbatelná proti svému sériovému odporu a už to nefunguje
jako LC osciláror, ale jako RC. Jak je to s rozsahem měřených
indukčností směrem nahoru nevím, ale vzhledem k dost vysokému měřícímu
kmitočtu logicky nejde měřit indukčnost, která nemá vlastní rezonanci
dostatečně vysoko nad měřícím kmitočtem.
Anděl