Detekce mezizavitoveho zkratu v DC motoru

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 11 11:03:10 CET 2013

Kolik polu to ma?  Ja testoval tyy rotory vzdy tak, ze jsem meril odpor
mezi sousednimi poly. Musi to sedet.
To same pak  indukcnost, mezizavitovy zkrat zmensi indukcnost na
merenych polech.
Ale vetsinou problem odhalilo uz mereni odporu.
U tripoloveho rotoru, kdy kazdy pol je samostatne motany pak funguje
mnohem lepe mereni indukcnosti.
  U motoru se silnymi draty ( na mala napeti ) odhali mezizavitovy zkrat
spise ta jina indukcnost,
U motoru na vetsi napeti pak funguje dobre mereni odporu  vetsinou je
toho speceno vic, ne jen jeden zavit.

Pouzival jsem nejaky poloautomaticky mustek od Tesly (BM509? ), kde slo
merit i Q vinuti. Pokud tam byl mezizavitovy zkrat, tak se to projevilo
mnohem vice nez ona indukcnost.

Sveho casu jsem  opravoval napr. rotory dynama u starych Java250
motorek. Kdyz byl problem jen na jednom polu, stacilo prislusne vinuti
odpojit u komutatoru,
komutator "stocit" na soustruhu , protoze byl opaleny, vymenit uhliky
a dynamo vesele dynamovalo dal. Tedy uz asi ne tak dobre, ale rozdil v
nabijecim proudu byl minimalni. Cena toho rotoru byla tenkrat 600 kč.