OT: generacni zmeny (bylo: Re: Vyucba elektroniky na Slovensku)

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Únor 10 23:09:40 CET 2013

Myslím, že dnes už není šance (ale hlavně ani důvod) učit studenty na průmyslovce barvy kabelů a tisíce dalších encyklopedických znalostí. Objem látky je tak šílený, že je především potřeba jim pevně vštípit pouze pár základních vztahů, ze kterých je vše ostatní odvozeno, a hlavně je naučit chápat souvislosti mezi různými částmi oboru nebo různými pohledy na tutéž věc. Když budou schopni širokého syntetického pohledu na věc, zbytek vždycky dohledají (což je samozřejmě také třeba je vehementně učit).

Ono popravdě řečeno, kdo z nich bude vyrábět nebo opravovat prodlužku, když v prvním BauXX ji najde za 39 Kč? A i kdyby ji náhodou opravoval, bude mu znalost stejně naprosto na nic, protože Číňan v ní použil na kabely barvy, které mu zrovna zbyly z novoročního ohňostroje.

Jakub Šerých

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Zdeněk Aster
Sent: Sunday, February 10, 2013 10:23 PM
To: HW-news
Subject: Re: Re: OT: generacni zmeny (bylo: Re: Vyucba elektroniky na Slovensku)

Nedá mi to a taky si trochu přisadím.
No kdyby jen vybavení, ale ono těch dobrých učitelů je pramálo, když to dneska
člověk vidí, že je neučí ani barvy kabelů nebo zapojení prodlužováků na elektro
škole to je celkem smutné. Pamatuju si jak učitel/profesor, co já vím jak se jim
dneska říká, p. Pařizek na SPŠE Pardubice bazíroval na tom, že prostě v
prodlužováku či při opravě musím mít zelenožlutej delší než ty ostatní a měl
k tomu krásnou poučku, no to přijde ženská, a sápe vysavač ze zásuvky za
tu šňůru no a když vysápe nejdřív zelenožlutej tak vysavač funguje, ale
ochrana už ne nikdo na to nepřijde dokud ji to nepraští, ale když to člověk
udělá obráceně, tak přestne dřív fungovat vysavač a zelenožlutej odpadne až
jako poslední, je to třeba blbost, ale nikomu to neublíží to tak dělat a má to svoji
logiku a takových věcí bylo více rád na to vzpomínám.....

Zdeněk Aster