Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Únor 10 18:28:28 CET 2013

Velmi pekne. Inspirativny je najma odpor v S tranzistora.

----

Ja som sa zmohol stale len na simulaciu, a stale je to akysi chaos ktory nedokazem uplne vysvetlit...

Najprv teda kondik s diodou:
http://www.efton.sk/tmp/curvtrac2a.png

Bez ohladu na parametre atd., kondik ostava nabity co je urcite nie prilis dobre.
Skoda, zabudol som pridat priebeh na tranzistore, nepamatam si, ci sa ta spicka znesitelne zrezala.
Mozno by sa dalo este pohrat s vybijacim odporom.

----
Kedze C na sekundari mi stale robil nejake kraviny, skusil som navrh pana Hudecka a do primaru dal ochranny obvod so zenerou:

http://www.efton.sk/tmp/curvtrac2c.png

toto nie je prilis dobre, lebo energia sa vlastne "vyleje" cez ten ochranny obvod (V(n004) je napatie na tranzistore) a prud na sekundari sa "nepreklopi".

----
Potom som mal uplne uchvatny napad so zapojenim transformatora ako autotrafo:
http://www.efton.sk/tmp/curvtrac3.png

Toto ponechajme bez komentara... :-)

-----
Na toto som vsak naozaj hrdy :-) : povodne zapojenie s cievkou, modifikovane dovtedy, kym som bol ako-tak spokojny s priebehom, aj ked z principu teda len v I. kvadrante:
http://www.efton.sk/tmp/curvtrac1c.png

(R4 je len namiesto spinaca, aby som rychlo vedel "odpojit" DUT - editovanim menim odpor medzi 100uOhm a 100MOhm,,,:-))

Kondenzator skutocne vyhladi priebeh dostatocne aby ochranil tranzistor.

Vyhodu cievky pred trafom vidim v tom, ze cievka je suciastka ktora sa da normalne kupit v drogerii, kdezto trafo viacmenej nie. Toto v projekte, ktory si potencialne bude chciet postavit viac ludi, by mohla byt pomerne vazna vyhoda.
----

Tiez by bolo dobre si premysliet vystupne zosilnovace resp. "zoslabovace" (delic pre meranie). Da sa to mozno cele pichnut rovno do vstupu ADC (cez delic samozrejme), ale nie prilis sa mi to paci, a to ani u toho trafa, kde pri tom zapojeni z http://www.volny.cz/mrazik/tmp/tracer-real.pdf ked je zem medzi snimacim odporom pre prud a DUT netreba merat diferencne.

-----
U tych tranzistorov by bolo pekne mat moznost merat aj prenosove charakteristiky, nielen vystupne. Ja viem ze sa da jedno z druheho vypocitat a zobrazit, ale mozo by bolo dobre skusit aj mat na baze/gate vystup z cievkoveho "rozmietaca" a merat prud cez drain/kolektor pri konstantnom napati, alebo nieco take... Nie je to nic zvlastne, ale mozno si to treba trocha premysliet.

----
Este k tomu ADC v STM32, papierovych 12 bitov je peknych, ale treba si dokladne precitat aplikacne poznamky aj erraty. Minimalne v STM32F4 mam vyskusane, ze za plneho behu sumi ako prasa (co potvrdzuju aj tie erraty a appnoty) takze je viacmenej jedno, ci mi v 10bitovom prevodniku v AVR sumia 2 bity alebo v 12bitovom ich sumi 4-5... Ano, da sa to o nieco okresat ked sa povypina v case merania polovica cipu, ale naco mi potom je vobec ten zbesilo rychly ARM? Dalej, ako to uz tu niektory z kolegov pisal, problemom je referencia, ktora sice napr. u STM32F4 je vyvedena osobitne, ale datasheet ju predpisuje spojit s AVCC...

Meranie sa da opakovat a da sa priemerovat, ale v tomto konkretnom pripade to nie je celkom ono.

1MSps je ina vec, to je naozaj pekne.

wek