Akoze curve tracer, was: Hardwarova otazka

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Neděle Únor 10 00:38:49 CET 2013

V textu

Andrej Jancura píše v Ne 10. 02. 2013 v 00:05 +0100:

> Viete, myslim si, ze tam pri prechodnych dejoch bude zmena dymaniky
> obvodu, tj. nieco pojde rychlejsie, nieco zase pomalsie. A prave toto
> ma zaujima, a obvod bude mat viac stabilnych ci metastabilnych stavov.
> Da sa to odbit, ale myslim si, ze to je prave ta najzaujimavejsia vec
> na tych nelinearnych cievkach. Okrem toho tam mate este polovodicovy
> spinac.

Tak hluboko do teorie se nepouštím. Odměřím a buď je to dobře nebo ne.

> Toto som prave nemyslel. Mal som skor na mysli, aky vplyv maju tie
> rozne popripajane zeme kablov na celkovu presnost merania. Kedze sa tu
> uz rozoberal rovno procesor a samplovanie na 1MHz, chcel som vediet,
> ze ci je jasne, ako to pozapajat, aby vysli aspon ako tak nieco
> hovoriace vysledky. Ked som sa pozeral na pic16F690 beziaci na 1MHz a
> videl, co za somariny ukazuje osciloskop tak som proste tejto otazke o
> zemnych vodicoch neodolal. Mozno by stalo za to, skor pouzit slovicko
> referecnych.

Viděl jste jak ten levný čínský osciloskop šumí ? Ale dobrá připomínka.

> [...]
> zrejme je to vyskusane aj zivotom. Hladanie na internete je len rychle
> oblbnutie hladajuceho, nehovoriac o tom, ze google... Potom je
> kniznica a dlhe listovanie v knihach a casopisoch, to da cloveku
> vcelku slusny rozhlad o roznych sposoboch a moznostiach riesenia, ale
> samotne riesenie musi uz clovek urobit sam. Sam si musi sadnut a zacat
> rozmyslat nad problemom, kreslit obrazky a pocitat. A taketo vysledky
> na internet nikto oficialne neda. Ale v jednej veci s Vami suhlasim,
> ze to je vsetko kdesi spravene a pristup k tomu maju len lenoni.

Až takhle skeptický bych nebyl. Ale je fakt, že i když něco pohledáte,
nakonec si to musíte stejně dodělat sám. Třeba k tomu PID má Atmel
docela slušnou AVR221, ale chybí tam ta maličká poznámečka, že to platí
jen pro případy, kdy perioda vlastních kmitů uzavřené smyčky je daleko
větší než perioda vzorkování. Pak tedy nastoupí buď ta vaše metoda
vlastního řešení, nebo ta moje, kdy se na to vykašlete a uděláte to
odhadem s trochou toho technického citu. I když vím, že by to tak být
nemělo a asi bych zvládl i tu podrobnější analýzu problému.

Mrazík